Logo
Menubalk
Heart Matters homepage Heart at Work® Leiderschapscoaching Teamontwikkeling Publicaties Contact

Klantenlijst

  • Rabo ICT (Maatwerkproductie 'Hartware' + changeprogramma)
  • Antonius Ziekenhuis ('Zullen we dansen')
  • Groene Hart Ziekenhuis ('Zullen we dansen')
  • UWV (Maatwerkproductie 80 minuten)
  • Bureau Integriteit Gemeente Amsterdam (Maatwerkproductie, eedaflegging)
  • AGIS Verzekeringen (Heartdrug voorstelling)
  • Rabobank Audit Groep (Heartdrug voorstelling)
  • PricewaterhouseCoopers, Amsterdam (20 minuten video productie met acteurs uit muziektheater maatwerkproductie)
  • Ministerie van Verkeer en Waterstaat, Hoofddirectie Juridische Zaken, Den Haag, (maatwerkproductie van 40 minuten)
  • Centrum voor Organisatie en Ontwikkeling CAMERA, Nieuwegein, (generieke maatwerkproductie voor de zorgsector van 60 minuten)
  • Dienst Stedelijke Ontwikkeling Gemeente Den Haag, (maatwerkproductie van 40 minuten)
  • Woonbron Maasoevers, Rotterdam, (inzet losse acteurs bij evenement)
  • Gemeente Zoetermeer Ingenieursbureau Stadswerken, (maatwerkproductie van 40 minuten)
  • IBO BV, Zeist, (Heartdrug voorstelling)
  • Rabobank Academie, Eindhoven, (Heartdrug voorstelling)
  • Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling, Utrecht, (maatwerkproductie van 40 minuten)
  • Centrale Organisatie Werk en Inkomen, Zoetermeer
  • Gemeentelijke Brandweer Amersfoort
  • Stuurgroep Experimenten Volkshuisvesting, Rotterdam
  • Tridion Corporate Services, Amsterdam
  • PricewaterhouseCoopers, Amsterdam (Grote maatwerkproductie van 60 minuten)
  • Novartis Pharma, Arnhem, (maatwerkproductie van 40 minuten)
  • KPMG, Arnhem, (maatwerkproductie van 40 minuten)
  • Universitair Centrum Utrecht, Apotheek divisie, (maatwerkproductie van 40 minuten)
  • Universitair Centrum Utrecht Revalidatie divisie, (maatwerkproductie van 40 minuten)
  • Rabobank Enschede
  • ABVA KABO FNV, KG
  • KLM, (Heartdrug voorstelling)
  • Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds, (Maatwerkproductie van 60 minuten)
  • Dutch Insurance Network, (Maatwerkproductie van 60 minuten)
  • Gemeente Amersfoort, (Maatwerkproductie van 60 minuten)
  • Gemeente Haarlem, (Maatwerkproductie van 60 minuten)
  • Holland Casino Eindhoven, (Maatwerkproductie van 60 minuten)

PricewaterhouseCoopers: cultuurverandering door Muziektheater.

Aanleiding: PWC zocht een middel om de uitkomsten van hun 'medewerkers-tevredenheidsonderzoek' te communiceren naar alle 6.000 medewerkers. Onderwerpen hierbij waren zaken als interne communicatie, work-life balance, waardering, ontplooiing e.d. Daarnaast wilde PWC dat er met de uitkomsten ook verbeteracties werden ontplooid. De voorstelling Japanse Orchideeën werd 25 keer gespeeld in 2 maanden tijd in theaters door het hele land voor alle businessunits.

In de businessunits werd de aandacht gefocused op de voorstelling d.m.v. flyers, affiches en een persoonlijke uitnodiging. De voorstelling werd vrijwillig bezocht, o.a. door het enthousiasme van het publiek vanaf de eerste voorstelling werd een opkomst bereikt van 90%. Het publiek ervoer Japanse Orchideeën als raak getypeerd, artistiek hoogstaand en bijzonder om samen met de directe collegae mee te maken. Een collectieve dialoog, met alle percepties boven tafel, werd organisatie gevoerd.

Zes weken na de voorstelling ontvingen de bezoekers een cd met de liedjes en een tekstboekje met foto's. Daarnaast verschenen er citaten op de screensavers. Middelen die de focus op het resultaat van de voorstelling hielden. Een jaar later ontvingen wij de opdracht om een korte film te maken waarin de zelfde personages acteren. Gesprekken leren dat de personages inmiddels legendarisch zijn geworden en dikwijls worden geciteerd in het dagelijks werk. De film gaat over de 'values' van PWC volgens de 'code of conduct' die tot leven worden gebracht in een korte speelfilm. Ook zullen de personages gaan acteren in een korte strip die in het personeelsblad komt. Actualiteiten worden op deze manier op een originele wijze belicht.

© Heart Matters 2002-2024
Heartmatters logo