Logo
Menubalk
Heart Matters homepage Heart at Work® Leiderschapscoaching Teamontwikkeling Publicaties Contact

Heart at Work®

Leiders hebben behoefte aan nieuwe interventies waarmee ze het collectieve hart van hun organisatie sneller kunnen laten kloppen. Meestal wordt de ‘verbeterinspanning’ binnen organisaties geconcentreerd op het leidinggevend kader. Dit leidt tot wij/zij denken, maar een organisatie is een eenheid!
Hoe betrek je iedereen, in een geconcentreerd proces, dat zich zo dicht mogelijk bij de werkplek voltrekt?
Het Heart at Work® programma geeft zo’n proces vorm en is daarmee uniek.

Hoe?
"Kernwaarden vormen de identiteit van een organisatie. Ze vormen het hart, geven betekenis aan en zijn een leidraad voor het dagelijks handelen."

Het Heart at Work® programma versterkt de verbinding omdat ze de gezamenlijke grond raakt waarin we allemaal onze wortels hebben.

Zichtbaat gedrag, intenties, waarden

Het Heart at Work® programma combineert het beste uit 5 'werelden'. Vanuit de veranderkundige-, theater-, muziek-, film-, en communicatiediscipline dragen ervaren topdeskundigen het beste bij, wat ze in zich hebben. Daarmee versterken ze elkaar en ontstaat een ervaring met een ongeëvenaarde impact.
Een organisatie breed, collectief proces nodigt ieder individu uit inzicht te krijgen in de waarden die ze meer wil zien in de organisatie. Deze gezamenlijk zoektocht is leuk en zinvol tegelijk. En ze vergroot de kans, dat mensen de verandering die ze graag willen zien, ook 'zelf kunnen zijn'.
Medewerkers worden zich bewust van het beste dat ze in zich hebben. Er ontstaat een inspirerende en resultaatgerichte omgeving, waarin mensen meer 'willen werken' dan 'moeten werken'!

Uitgangspunt van het Heart at Work® programma is dat wanneer we het gedrag van mensen willen veranderen, we dit proces niet kunnen controleren en/of plannen. We kunnen alleen de waarschijnlijkheid vergroten dat mensen zelf hun gedrag gaan veranderen. En de beste manier om dat te doen is door hun inzicht in de huidige en de gewenste situatie en met name in het verschil tussen beide te vergroten. En 'inzicht' doen we het beste op door dingen te erváren. En die ervaring is sterker naarmate we haar met zoveel mogelijk mensen tegelijk opdoen.

Het effect van het Heart at Work® programma:

  • Iedere medewerker is betrokken bij het vormgeven en realiseren van verbeteringen;
  • Woorden als 'inspirerend leiderschap'; 'klantgericht werken'; 'commerciële slagkracht' en 'goed teamwerk' worden (door de medewerkers zelf) vertaald in tastbaar en herkenbaar gedrag. Ze worden daarmee (be)grijpbaar voor iedereen;
  • De strategie van de organisatie komt écht 'tussen de oren'. Het is geen papierwerk meer maar wordt écht 'hartwerk';
  • Het eenheidsbewustzijn groeit en daarmee de kwaliteit van werken en samenwerken. Inspiratie en passie gaan 'aan het werk';

Veranderen (of beter verzelvigen) wordt een collectief proces, dat gericht is op de échte thema's en waarbij zowel op team-, individueel als organisatie niveau verantwoordelijkheid wordt genomen.

Het Heart at Work® programma raakt de grond waar ieder mens zijn wortels in heeft. Het maakt zichtbaar en tastbaar dat we als mensen niet alleen verschillen maar dat we ook verbonden zijn. Dat er universele wetten zijn die altijd gelden.

'De kwaliteiten die we meer willen zien zijn al aanwezig; maar we zien ze niet!'.

De afgelopen periode produceerden we voor opdrachtgevers de volgende maatwerk en generieke voorstellingen.

Het Heart at Work® programma wordt vanuit Heart Matters mede vormgegeven en uitgevoerd door:

Dechesne & Boertje (www.db-online.nl)

Foto team Dechesne & Boertje

Dechesne & Boertje is al meer dan 20 jaar actief in event-communicatie. Daarbij hebben zij zich gespecialiseerd in Internal Branding en Relatiemarketing. Het bedrijf richt zich met name op events die als doel hebben om medewerkers en relaties aan bedrijven te binden.

Pieter Bas Boertje: “Dechesne & Boertje merkt de afgelopen jaren dat bedrijven moeite hebben om intern waar te maken wat extern beloofd wordt. Door alle reorganisaties, hectiek en bezuinigingen ontbreekt het bij veel bedrijven aan zaken zoals betrokkenheid, passie en ondernemersschap. Internal Branding is een proces waarbij uw medewerkers in beweging gebracht worden waardoor ze net zo geïnspireerd raken door uw bedrijf als uw klanten. Zodat ze uiteindelijk medeMerkers worden”.

Plezant, Walter Supèr & Tom Meulman (www.plezant.nl)

Foto Walter Supèr en Tom Meulman

Plezant maakt muziektheater over werk en leven. Met een groep gedreven vakmensen worden bijzondere voorstellingen gemaakt, gericht op het confronteren en inspireren van de samenleving. Veel opdrachtgevers van Plezant zijn organisaties in verandering. Daarbij verbeeldt, benoemt en inspireert Plezant het gevoel van de betrokkenen.

Centraal staat daarbij vaak de strijd tussen hoofd en hart. De dialoog die de voorstelling losmaakt vormt het fundament van de verandering. Ongezouten en vanuit het hart.

Tom Meulman en Walter Supèr zijn de schrijvers en vormgevers van Plezant.
Ze hebben inmiddels voor verschillende voorstellingen in meer dan 100 organisaties diep in de keuken mogen kijken.

Ruud Bisseling

Foto Ruud Bisseling

Ruud Bisseling werkt al 12 jaar als televisieregisseur voor diverse Publieke Omroepen en het bedrijfsleven. Zijn informatieve programma's vallen op door de grote mate van authenticiteit, integriteit en betrokkenheid.
De mensen die in zijn programma's worden geportretteerd tonen hun drijfveren en gevoelens op een kwetsbare manier. Binnen het Heart at Work® programma maakt Ruud Bisseling de documentaires.

Ruud: “De door mij gehanteerde aanpak resulteert in documentaires die passie en betrokkenheid in beeld brengen. En dat werkt inspirerend voor alle deelnemers”.

© Heart Matters 2002-2024
Heartmatters logo